Onderwijs meets Onderzoek

Onderwijs meets Onderzoek

Wat kunnen wiskundeonderwijs en onderwijsonderzoek voor elkaar betekenen? Deze vraag staat centraal tijdens de vierde editie van de conferentie Onderwijs meets Onderzoek.

Op vrijdag 10 juni 2022 organiseren de NVvW, het Freudenthal Instituut en SLO vierde aflevering van de conferentie ‘Onderwijs meets Onderzoek’.

Tijdens Onderwijs meets Onderzoek gaan wiskundeleraren en onderzoekers van wiskundeonderwijs met elkaar in gesprek over de vraag wat onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek voor elkaar kunnen betekenen.

Het thema van de middag is: De toekomst van het statistiekonderwijs. 

De openingslezing wordt dit jaar verzorgd door Casper Albers, die zijn geheel eigen kijk op het statistiekonderwijs geeft.

Zoals altijd vormt de posterpresentatie het bruisende hart van de conferentie. Daarna kun je een van de drie werkgroepen bezoeken, meer informatie hierover volgt in een later stadium.

Voor wiskundedocenten wordt met deze conferentie duidelijker welke wetenschappelijke kennis over wiskundeonderwijs zij in hun praktijk kunnen benutten. Onderzoekers van wiskundeonderwijs krijgen een beter beeld van de problemen in de praktijk van het wiskundeonderwijs die om een onderzoeksmatige oplossing vragen.

(Kijk hier voor een omschrijving van de plenaire lezing en de workshops.)

Deelnemers aan de conferentie mogen zelf een probleem in het wiskundeonderwijs formuleren waarvoor een onderzoek gewenst lijkt.

Kortom: een middag om bij te zijn!

Datum: vrijdag 10 juni 2022
Tijd: 15:00 – 19:00 (inclusief een maaltijd)
Locatie: Domstad, Utrecht (Koningsbergerstraat 9, Utrecht)
Kosten: NVvW-leden betalen € 40,- niet leden betalen € 65,-
Studenten betalen € 20,-

Meld je aan door het onderstaande formulier in te vullen:

    Ben je lid van de NVvW?

    Ben je student aan een lerarenopleiding?

    Indruk van OmO in 2018